Bad Fox zoekt al enkele jaren zijn weg in het Antwerpse muzieklandschap. Voor beginnende bands bestaat die weg voornamelijk uit optredens in cafés, rockrally’s en af en toe een single droppen. Die weg was voor dit viertal niet anders. Na enkele jaren gesleutel aan hun sound staat Bad Fox intussen klaar om grotere podia te beklimmen. Een eerste stap daarnaar is debuut-ep Life Parade.
Met het groeiende aanbod aan beginnende rockbands is het geen evidentie om de aandacht naar je toe te trekken. Door je ep te openen met een baslijn zo stevig dat pakweg Flea er jaloers op zou worden, doe je dat echter wel en dat lijkt Bad Fox op opener “Stones & Bones” wel begrepen te hebben. Gooi daar vervolgens een scheurende gitaar en funky drumgeluiden tegenaan en je komt terecht bij de sound die Bad Fox definieert.
Binnen die definiërende sound weet het Antwerpse viertal zich perfect te manoeuvreren in het vervolg van hun ep. Zo volgt er met “Take Me Home” een ballad die gedragen wordt door de poppunkstem van frontman Glenn Pauwels en daaropvolgend met “Two Point Forty Eight” een iets dreigendere, klassieke rocksong. Invloeden van klassieke rock lijken trouwens een rode draad te zijn doorheen deze ep. Gitarist Matthieu Pelhate weet enkele mooie knipogen naar de sixties en seventies te verwerken in een melodieus geheel.
Het sterke aan Life Parade is het volle livegeluid dat Bad Fox weet neer te zetten. De band koos ervoor om tijdens de opnames zo goed mogelijk een live-ervaring na te bootsen. Het feit dat hiernaast de helft van de leden en de producer familieleden blijken te zijn, kan alleen maar bijgedragen hebben aan de dynamiek in de studio. Na twee jaar met zo goed als geen optredens snakken we allemaal naar gevulde concertzalen. Bad Fox weet met hun debuut-ep alvast perfect in te spelen op deze behoefte.
Ontdek nog meer muziek op onze Spotify