Na het plaatsen van haar handtekening onder een Warner Records-contract in 2013 steeg Bebe Rexha gestaag naar de hoogste regionen van de popwereld. Het begon voor de Amerikaanse zangeres met het meeschrijven aan “The Monster” van Eminem en Rihanna. Enkele jaren later ontplofte het helemaal met “In The Name Of Love” met Martin Garrix en sindsdien volgden er met “Last Hurrah” en de Eiffel 65-interpolatie “I’m Good (Blue)” in samenwerking met David Guetta nog meerdere hitlijstnoteringen. Binnen een kleine maand krijgen we Rexha’s derde album voorgeschoteld, dat BEBE genoemd werd en gekruid zal zijn met seventies geluidjes.
Op de samenwerkingen met Snoop Dogg en Dolly Parton die daarop ook te horen zullen zijn, is het nog even wachten, maar “Call on Me” baant zich al wel een weg tot onze oren. De opvolger van “Heart Wants What It Wants” ligt in dezelfde lijn, maar bewandelt nog net een tikkeltje resoluter het dansbare pad. Rexha’s blik lijkt al volop richting zomer te gaan, terwijl ze een zelfredzame toon aanslaat. Wanneer ze behoefte heeft aan hulp of liefde, doet ze beroep op zichzelf, zingt ze, want de rest heeft haar tot hiertoe altijd al teleurgesteld. De seventies-invloeden die producer Burns in “Call on Me” stopte zijn eerder gering; hij legt eerder accenten van een moderne houseproductie, die ons onze stoel aan de kant moet doen schuiven. Die werkwijze resulteert in een commercieel popnummer dat wel eens hoog in de hitlijsten zou kunnen eindigen.
BEBE is beschikbaar vanaf 28 april.
Facebook / Instagram / Website
Beluister de singles van de week op onze Spotify.